Butona Basınca Site Veya Sayfa Açılmasını sağlayan kod => Process.Start("site url yazınız")
Çıkış Butonu Kodu=> Application.Exit()
Butona Basınca Bilgisayardan Dosya Açma Kodu => System.Diagnostics.Process.Start("acilacakdosya.exe", 1)
Butona Basınca Yeni Bir Form Açma Kodu => form2.show()
Mesaj Kutusu Oluşturma => MsgBox("Pencere Adını Yaz", vbExclamation,"Mesajını Yaz" )
ToolBox : Form Penceresi üstüne yerleştireceğimiz nesneleri eklemek için kullanılan araç çubuğudur. Form üstüne bir nesne eklemek için üstündeki simgelerden istenilen nesnenin simgesine tıklanıp form üstüne resim çizilir gibi eklenir.
Project Manager : Üstünde çalıştığılan projenin form, modül vb. temel nesneleri arasında geçiş yapmak, projeye yeni form, modül vb.nesneleri eklemek ve projeye eklenmiş olan form, modül vb. nesneleri projeden çıkarmak için kullanılan proje yönetim penceresidir.
Properties Window : Proje içindeki nesnelere ait özelliklerin görüntülendiği ve değerlerinin değiştirilmesi için kullanılan penceredir. Kullanımda özellikleri değiştirilecek nesne(ler) seçildikten sonra değişiklik Properties Window içindeki iki sütunlu tablonun sağ sütunundaki değer değiştirilir.
Form Penceresi : Proje dahilinde istenilen sayıda form kullanılabilir. Proje doğrultusunda geliştirilen programın arayüzlerini oluşturduğumuz tasarımları oluşturduğumuz bölümdür.
CommandButton : Kullanıcı arayüzünde gerekli veriler girildikten sonra bir işlemi başlatmak için kullanılan nesnedir. CommandButton nesnesinin en çok kullanılan özellikleri;
Name : Bir nesnenin Name özelliği nesnenin programın içindeki adıdır. Bu özellik sadece tasarım anında değiştirilebilir.
Caption : Command nesnesinin ekranda görünen metnini içeren özelliğidir. Name özelliği ile Caption özelliği karıştırılmamalıdırlar.
Default : Bir diyalog penceresinde bulunan onay tuşunun Default özelliğine True değerini atarsak, diyalog penceresini kullanan kullanacı pencere üstünde herhangi bir yerde {ENTER} tuşuna basarsa onay tuşuna basmış sayılır. Bir Form üstünde sadece bir CommandButton nesnesinin Default özelliği True değerini alabilir.
Cancel : Bir diyalog penceresinde bulunan iptal tuşunun Cancel özelliğine True değerini atarsak, diyalog penceresini kullanan kullanacı pencere üstünde herhangi bir yerde {ESC} tuşuna basarsa iptal tuşuna basmış sayılır. Bir Form üstünde sadece bir CommandButton nesnesinin Cancel özelliği True değerini alabilir.
Clear : Liste içindeki bütün elemanları silen metoddur.
Örnek : ListBox1.Clear
Refresh : Listenin ekran görüntüsünü güncelleyen metoddur.
Örnek : ListBox1.Refresh
RemoveItem([ListIndex]) : ListIndex ile belirtilen liste elemanını listeden siler.
Örnek : ListBox1.Remove(0)
CheckBox : Kullanıcıdan bir onay alınması gerektiğinde veya bir bilginin olup olmadığında (Doğru/Yanlış) kullanıcıya bilgi vermek için veya kullanıcıdan bilgi almak amacıyla kullanılan nesnedir. CheckBox'a ait önemli özellikler ve olaylar aşağıda açıklanmıştır.
Özellikleri
Caption : CheckBox'ın yanındaki metni içeren özelliktir.
Value : CheckBox'ın seçili olma durumunu gösteren ve değiştiren özelliktir. Türü Integer'dır.
Olayları
Click Olayı : Kullanıcı tarafından CheckBox nesnesinin seçilme durumunun değiştirilmesiyle gerçekleşir.
RadioButton : Kullanıcıdan birden çok seçenek içinden sadece birini seçmesi istenildiğinde kullanılan nesnedir. Bir form içinde gruplanmamış olan RadioButton'lar içinden sadece bir tanesi seçilebilir. RadioButton'a ait önemli özellikler ve olaylar aşağıda açıklanmıştır.
Özellikleri
Caption : RadioButton'ın yanındaki metni içeren özelliktir.
Value : RadioButton'ın seçili olma durumunu gösteren ve değiştiren özelliktir. Türü Boolean'dır.
Olayları
Click Olayı : Kullanıcı tarafından RadioButton nesnesinin seçilme durumunun değiştirilmesiyle gerçekleşir.
Alignment : Nesne içindeki metnin yatay hizalama şeklini içerir.
BackColor : Nesnenin arkaplan rengini içerir.
Enabled : Nesnenin erişilebilirliğini belirleyen özelliktir.
Font : Nesne üstündeki metnin yazı biçimini yapıandıran özelliktir.
MousePointer : Mouse'un ekran üstündeki şeklini belirler. önceden tanımlanmış şekillerin yanısıra 99-Custom özelliği ile istenilen cursor şeklini elde edebilirsiniz.
MouseIcon : Mouse'un ekran üstündeki özel (Custom) şeklini içeren özelliktir.
TabStop : Kullanıcı Tab tuşunu kullandığında odağın nesne üstünde durup durmayacağını belirler.
TabIndex : Nesnenin Tab sırasını kontrol eder.
Tag : Gerektiğinde kullanılması amacıyla programcı için açıklama yeri.
ToolTipText : Nesnenin açıklamasını kullanıcıya göstermek amacı ile kullanılan TollTip'lerin yazıldığı özelliktir.
Index : Nesnenin nesne dizileri içindeki numarasıdır.
= Atama Operatörü x=3
+ Toplama Operatörü x=y+5
- Çıkarma Operatörü x=y-3
* Çarpma Operatörü x=y*3
/ Bölme Operatörü x=y/2
^ Üs Operatörü x=y^2
> Mantıksal Büyüktür Operatörü x>5
< Mantıksal Küçüktür Operatörü x<3
<> Mantıksal Farklı Operatörü x<>6
Not Mantıksal Değil Bağlacı Not x>5
And Mantıksal VE Bağlacı x>3 And y<>2
Or Mantıksal VEYA Bağlacı x=5 OR y<9
Teşekkürler