MTA'nın Başlangıç Hikayesi ve Kurucusu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı xMert

  • Bilişim Teknolojileri
  • Moderatör
  • *
    • İleti: 432
  • C++
    • MTASATURK
Multi Theft Auto, 9 Şubat 2003'te "IJsVogel" (IJs) tarafından kurulmuştur. İlk olarak basit bir GTA3 çok oyunculu prototipi yayınlandı. Projeye destek verenlerin artması, projeyi gerçek bir çok oyunculu moda dönüştürdü.

IJsVogel'in yarattığı modun orijinal adı "GTA3: Alternative Multiplayer" idi, ancak kısa süre sonra "GTA3: Multi Theft Auto" oldu. Multi Theft Auto (MTA) adı, sonraki tüm projelerin adı olacaktı. Yeni GTA oyunları çıktıkça GTA3, GTAVC, GTASA ve GTAIV için yeni projeler oluşturuldu. Sırasıyla ana proje isimleri: GTA3:MTA , MTA:VC, MTA:SA, MTA:IV.

GTA3 sürümündeki geliştirme, ekibin yeterli öğrenme ile neler yapabileceğini gösterdi. Bu dönemde ölüm maçı gibi oyun modları yapılmıştı. Bu oyun modları, moda sabit kodlanmıştır ve değiştirilemez. Mükemmel değildi, ama o zaman için inanılmaz bir başarıydı. Sadece GTA için ilk çok oyunculu oyun değildi, aynı zamanda benzeri görülmemiş bir projeydi.


GTA3:MTA ilk sürüm.

GTA3'teki deneyim, ikinci proje olan MTA:VC'nin kabasını oluşturdu. MTA Ekibi, temel çok oyunculu işlevselliği geçmişe göre daha hızlı yapabiliyordu. Bu noktada MTA iyice tanınıyordu ve oyun sitelerinde, dergilerde ve hatta oyun kanalı G4TV'de bir TV röportajında ​​bahsediliyordu. GTA'nın yaratıcıları olan Rockstar Games geliştiricileri bile zaman zaman MTA Ekibi ile iletişime geçti.

GTA:SA çıktığında, projeye katkıda bulunanlar çok daha tecrübeli ve olgundu. 3. proje olan MTA:SA çok daha iddialıydı. İlk kez oyun içi düzenlemeye izin verecek bir editör üretildi. MTA:SA geliştirilmeye başladığında, sürekli gelişen Lua tabanlı script ona eşlik etti. Bu, kullanıcıların benzersiz sunucular ve oyun modları oluşturması için oyun kodunu kontrol etmesine ve çeşitli ayarları, öğeleri ve eklenen özellikleri değiştirmesine izin verdi. Eklenen bazı özellikler şunlardır: sesli sohbet, özel GUI'ler, web tarayıcı bileşenleri. MTA Ekibi, geleceğin geliştiricilerini barındırmak için bu değişikliği halka Açık Kaynak kodu olarak yayınlama öngörüsüne sahipti ve yükleyiciler, hata raporlama, wiki belgeleri, hile önleme gibi günümüzde yaygın hale gelen birçok yeni oyun geliştirme aracını benimsedi.



MTA:SA 1.1 testleri.

GTA:IV'ün piyasaya sürülmesi, MTA:IV'ün başlangıç ​​aşamalarıyla sonuçlandı, ancak Rockstar resmi çok oyunculu modunu yayınladığında, MTA'nın en tecrübeli geliştiricilerinin ve katkıda bulunanların çoğu profesyonel hayatlarına devam etmeye hazırdı. GTA:IV'e aynı kalitede çok oyunculu deneyim sağlamak büyük bir girişim olurdu. En doğru kararın başka projeler yapmamak ve MTA:SA'yı daha iyi hale getirmeye devam etmek olduğuna karar verildi. MTA:SA projesi hala Açık Kaynak katkıları alıyor ve yeni oyun geliştiricilerini kıskandıracak kadar büyük ve tutarlı bir oyuncu tabanını koruyor! Anlık olarak Steam topluluğunda 29,806 üye barındırıyor. Multi Theft Auto ayrıca 2011 Yılın ModDB Modu - Oyuncu Seçimi #1 ödülünü kazandı.

MTA'nın 13 adet geliştiricisi bulunmakta;
  • Alberto Alonso
  • Arc
  • Botder
  • Cazomino05
  • Ccw
  • EAi
  • IJs (Kurucu)
  • Kenix1
  • Lil Toady
  • Myonlake
  • Qaisjp
  • Talidan
  • X86dev

NOT: Yazıdaki bazı bölümler MTA'nın kendi forumundan alınmıştır. (jhxp)
« Son Düzenleme: 25 Temmuz 2023, 01:05:53 Gönderen: Narkoz »
 


MTASATURK

MTA'nın Başlangıç Hikayesi ve Kurucusu
« : 05 Mart 2023, 01:41:04 »