0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
[DX]KODLAMASI HAKKINDA BILINMESI GEREKENLER VE DERSLERI(dxDrawRectangle) Nasıl Button Olarak Kullanılır ?Aslında bir bakımdan biraz basittir gui Elementlerine işlev vermek için onClientGUIClick eventi kullanırız fakat bu durum dx için geçerli değildir onun yerine onClientClick kullanılmaktadır birazdan kullanım şeklini sizlere sunmak isterim.1.2.Kullanıcı tıkladığı zaman ekrana Merhaba Kullanıcı olarak yazdırmasını sağladık(isMouseInPosition)Mouse kordinatları için kullanılmaktadır, koşul olarak kullandığımızda kullanıcı tıkladığı zaman belirtilen kordinat yerinde çalışmasını sağlar eğer belirtilen mouse kordinatları dışında ise çalışmaz.(getKeyState)Klavyedeki veya fare Tuşlarını belirtir biz bunu kullanmazsak iki defa olarak işlev yapar kullanırsak bir kere işlev yapar yani çift işlev yapmaz;EditBox KoduKod: luafunction _3DYaziOlustur( x, y, uzunluk, yukseklik, metin) if x and y and uzunluk and yukseklik and metin ~= "" then dxDrawText(metin, x+10 - 1, y-180 - 1, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 2, y-180 - 2, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 3, y-180 - 3, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 4, y-180 - 4, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 5, y-180 - 5, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 6, y-180 - 6, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 7, y-180 - 7, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 8, y-180 - 8, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 9, y-180 - 9, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 10, y-180 - 10, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 11, y-180 - 11, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 12, y-180 - 12, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 13, y-180 - 13, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 14, y-180 - 14, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 15, y-180 - 15, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10, y-180, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(255,255,255,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false);else print("_3DYaziOlustur:Yanlış kullanılmış veya eksik kullanılmış");endendKullanımı;Kod: lua_3DYaziOlustur(x, y, w, h, "3D - DX YAZI")
function _3DYaziOlustur( x, y, uzunluk, yukseklik, metin) if x and y and uzunluk and yukseklik and metin ~= "" then dxDrawText(metin, x+10 - 1, y-180 - 1, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 2, y-180 - 2, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 3, y-180 - 3, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 4, y-180 - 4, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 5, y-180 - 5, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 6, y-180 - 6, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 7, y-180 - 7, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 8, y-180 - 8, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 9, y-180 - 9, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 10, y-180 - 10, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 11, y-180 - 11, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 12, y-180 - 12, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 13, y-180 - 13, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 14, y-180 - 14, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10 - 15, y-180 - 15, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(0,0,0,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false); dxDrawText(metin, x+10, y-180, x+uzunluk-10, y+yukseklik-2, tocolor(255,255,255,255), 3, "default-bold", "center", "center", true, false, false, false);else print("_3DYaziOlustur:Yanlış kullanılmış veya eksik kullanılmış");endend
_3DYaziOlustur(x, y, w, h, "3D - DX YAZI")
<meta><info author="Ruzgar" type="script" version="1.0" /><script src="client.lua" type="client" /><script src="server.lua" type="server" /><settings> <setting name="*bindTusu" value="F1" /> </settings></meta>
state = 0;function bindKeyRuzgar() if state == 0 then guiSetVisible(element, true); showCursor(true); state = 1; elseif state == 1 then guiSetVisible(element, false); showCursor(false); state = 0; end; end;function eventRuzgar(bind) bindKey(bind, "down", bindKeyRuzgar);end;addEvent("onClientRüzgarBind", true);addEventHandler("onClientRüzgarBind", root, eventRuzgar);
ruzgar = {}ruzgar.kodsahibi = "(META XML Bind) kod Rüzgar tarafından yazılmıştır";ruzgar.msj = tostring(ruzgar.kodsahibi);local bindAyariAl_metaxmlDen = get( getResourceName( getThisResource( ) ).. '.bindTusu' ); function bindkontrol( ) ruzgar.bindEkle(source, "onClientRüzgarBind", source, bindAyariAl_metaxmlDen ); end addEventHandler( "onPlayerJoin", root, bindkontrol);function ruzgar.bindEkle(element, event, element2, extra) triggerClientEvent(element, event, element2, extra); outputChatBox(""..ruzgar.msj.."", root, 255 , 162, 0, true); return element, event, element2, extra;end;
]itemID = 125function itemvarsa()if exports.global:hasItem(localPlayer, itemID) thenoutputChatBox(""..itemID.." adlı item karakterde var", 60, 255, 0, true)endendaddCommandHandler( "itemKontrol", itemvarsa)
itemID = 125function itemvarsa()if exports.global:hasItem(localPlayer, itemID) thenoutputChatBox(""..itemID.." adlı item karakterde var", 60, 255, 0, true)elseoutputChatBox(""..itemID.." adlı item karakterde yok", 255, 0, 0, true)endendaddCommandHandler( "itemKontrol", itemvarsa)
-- Element Tablosuv_fonksiyon = {}v = { Nick = {}, Mesaj = {}, Gridlist = {}, Author = {}, Kick = {}, window = {},}k = { kick = {}, window = {}, editBox = {}}-- Görevler addEventHandler("onClientResourceStart", resourceRoot, function() v.window[1] = guiCreateWindow(0.29, 0.21, 0.42, 0.49, "Varsayılan", true) guiWindowSetSizable(v.window[1], false) v_fonksiyon.Ekran("VIP Panel - v1.0") -- Pencere Ismini Değiştirmek icin Kullanılır v.Gridlist[1] = guiCreateGridList(0.05, 0.12, 0.91, 0.46, true, v.window[1]) guiGridListAddColumn(v.Gridlist[1], "Oyuncu:", 0.9) guiGridListAddRow(v.Gridlist[1]) v.Kick[1] = guiCreateButton(0.06, 0.62, 0.30, 0.06, "Kick", true, v.window[1]) v.Mesaj[1] = guiCreateButton(0.62, 0.62, 0.30, 0.06, "Mesaj", true, v.window[1]) v.Nick[1] = guiCreateLabel(0.06, 0.73, 0.29, 0.04, "Nick:", true, v.window[1]) v.Author[1] = guiCreateLabel(0.63, 0.06, 0.32, 0.05, "VIP Panel By WOW", true, v.window[1]) k.window[1] = guiCreateWindow(0.27, 0.03, 0.46, 0.18, "", true) guiWindowSetSizable(k.window[1], false) k.editBox[1] = guiCreateEdit(0.02, 0.27, 0.96, 0.20, "Sebep:", true, k.window[1]) k.kick[1] = guiCreateButton(0.29, 0.63, 0.39, 0.20, "Kick At", true, k.window[1]) guiSetVisible( k.window[1], false ) guiSetVisible( v.window[1], true ) showCursor(true) end)function v_fonksiyon.Ekran(metin, elementIsmi) -- fonksiyon Olusturmak icin KullanılırguiSetText(v.window[1], metin)end function v_fonksiyon.yenile() guiGridListClear(v.Gridlist[1]) if (guiGridListClear) then for id, player in ipairs (getElementsByType("player")) do local row = guiGridListAddRow(v.Gridlist[1]) guiGridListSetItemText(v.Gridlist[1], row, 1, string.gsub(getPlayerName(player), "#%x%x%x%x%x%x", ""), false, false) -- Gridlist Item Eklemek icin Kullanılır end end end addEventHandler("onClientPlayerJoin", getRootElement(), v_fonksiyon.yenile) addEventHandler("onClientPlayerQuit", getRootElement(), v_fonksiyon.yenile) addEventHandler("onClientPlayerChangeNick", getRootElement(), v_fonksiyon.yenile) addEventHandler("onClientResourceStart", getRootElement(), v_fonksiyon.yenile)function test() if source == v.Kick[1] then guiSetVisible( k.window[1], true ) elseif source == k.kick[1] then sonuc = guiGetText( k.editBox[1] ) -- Edit Box Yazdığımız Bir Metni elde Etmek icin Kullanılır if sonuc ~= "" then local row, col = guiGridListGetSelectedItem ( v.Gridlist[1] ) -- Gridlist deki Sectiğimiz Item var ise o Item işlev uygulamaktadır. if ( row and col and row ~= -1 and col ~= -1 ) then local veri = guiGridListGetItemText ( v.Gridlist[1], row, 1 ) -- Gridlist deki Mevcut Secili Olan Item ismini gösterir guiSetVisible( k.window[1], true ) -- Ekranı Gizlemektedir triggerServerEvent("onServerOyuncuKick", localPlayer, veri, sonuc) -- Server Taraflı Kodu Calıştırmaktadır end end endend addEventHandler("onClientGUIClick", getRootElement( ), test )
function OyuncuAt(v_oyuncu, sonuc)outputChatBox(v_oyuncu.." Adlı Oyuncu Oyundan Atıldı", root, 255, 255, 255, true) -- v_oyuncu ise Secili Olan Gridlist'deki Oyuncunun Ismini Vermektedir.outputChatBox("Kick Atan Vip Yetkili:"..getPlayerName( source ) , root, 255, 255, 255, true) -- Mesaj vericektir ayrıca Kick Atan Kişiyi veya sadece Tek Bir Şahıs Belirtmek icin KullanılırkickPlayer( source, v_oyuncu, sonuc ) -- Oyuncuyu Atması icin Kullanılmaktadır sonuc ise Sebep Belirtmektedir endaddEvent("onServerOyuncuKick",true)addEventHandler("onServerOyuncuKick", root, OyuncuAt)
function OyuncuAt(v_oyuncu, sonuc)outputChatBox(v_oyuncu.." Adlı Oyuncu Oyundan Uzaklastırıldı", root, 255, 255, 255, true) -- v_oyuncu ise Secili Olan Gridlist'deki Oyuncunun Ismini Vermektedir.outputChatBox("Banned Atan Vip Yetkili:"..getPlayerName( source ) , root, 255, 255, 255, true) -- Mesaj vericektir ayrıca Ban Atan Kişiyi veya sadece Tek Bir Şahıs Belirtmek icin KullanılırbanPlayer(v_oyuncu, root, sonuc) -- Oyuncuya Ban Atması icin Kullanılmaktadır sonuc ise Sebep Belirtmektedir end
k.editBox[1] = guiCreateEdit(0.02, 0.27, 0.96, 0.20, "Sebep:", true, k.window[1])function zaman()if source == button then -- button yazdığımız kısıma oluşturduğunuz button ismini yazınız.zamanbelirle = guiGetText( k.editBox[1] )if zamanbelirle ~= "" thentriggerServerEvent("onServerZaman", localPlayer, zamanbelirle)endendaddEventHandler("onClientGUIClick", root, zaman)function butunoyuncular(oyunsaat)saat_zaman = oyunsaattriggerServerEvent("onServerZamanDegistir", localPlayer, saat_zaman)endaddEvent("onClientZaman", true)addEventHandler("onClientZaman", root, butunoyuncular)
function zamandegistir(zamanbelirle) for i,butunOyuncu in pairs(getElementsByType("player")) do -- Tüm Oyundaki Oyuncular icin Kullanılır oyunsaat = zamanbelirle triggerClientEvent(butunOyuncu, "onClientZaman", butunOyuncu, oyunsaat)endendaddEvent("onServerZaman", true)addEventHandler("onServerZaman", root, zamandegistir)function zamandegistir2(saat_zaman)setTime ( saat_zaman, 0 ) -- Oyun Saat ve Dakikasını Değiştirmek icin KullanılırendaddEvent("onServerZamanDegistir", true)addEventHandler("onServerZamanDegistir", root, zamandegistir2)
_dosyayiAc = fileOpen;_dosyaOlustur = fileCreate;_yazdir = fileWrite;_dosyaOku = fileRead;_sil = fileDelete;function luaDosyasiniGizle(dosyaAdi, olusturulacakDosyaAdi) local D_AC = _dosyayiAc(dosyaAdi, true); if D_AC ~= "" and dosyaAdi and olusturulacakDosyaAdi then local data = _dosyaOku(D_AC, 500000000); dosya = _dosyaOlustur(olusturulacakDosyaAdi); _yazdir(dosya, "@MTASA-TURK.COM LUAC FUNCTION \n"); local k = base64Encode(data.."\n"); _yazdir(dosya, k); _yazdir(dosya, "\n@MTASA-TURK.COM LUAC FUNCTION "); _sil(dosyaAdi) else print("LUA DOSYASI COMPILE EDILEMEDI YANLIS KULLANDINIZ"); endend
luaDosyasiniGizle("client.lua", "client.luac");
Yararlı bir ders olmuş, teşekkürler.