aracVeSesler = {
{ -- araç Idlerini ve tuşları istediğin kadar uzatabilirsin
{
[585] = true, -- arac Idleri
[467] = true, -- arac Idleri
[401] = true, -- arac Idleri
[518] = true,
[547] = true,
[580] = true,
[559] = true,
[566] = true,
[445] = true,
[481] = true,
[492] = true,
[491] = true,
[550] = true,
[410] = true,
[490] = true,
[419] = true,
[411] = true,
[506] = true,
[477] = true,
[415] = true,
[536] = true,
[546] = true,
[426] = true,
[496] = true,
[527] = true,
[533] = true,
[587] = true,
[526] = true,
[517] = true,
[429] = true,
[400] = true,
[500] = true,
[409] = true,
[436] = true,
[516] = true,
[529] = true,
[507] = true,
[602] = true,
[421] = true,
[454] = true,
[551] = true,
[431] = true,
[418] = true,
[403] = true,
[525] = true,
[577] = true,
[497] = true,
[598] = true,
[601] = true,
[450] = true,
[470] = true,
[520] = true,
},
"ses.mp3", 10, -- ses dosyası ve ses mesafesi/ ses dosyasını meta.xml içine eklemeyi unutma
{
["h"] = true, --tuşlar
["capslock"] = true, --tuşlar
}
},
{
{
[585] = true, -- arac Idleri
[467] = true, -- arac Idleri
[401] = true, -- arac Idleri
[518] = true,
[547] = true,
[580] = true,
[559] = true,
[566] = true,
[445] = true,
[481] = true,
[492] = true,
[491] = true,
[550] = true,
[410] = true,
[490] = true,
[419] = true,
[411] = true,
[506] = true,
[477] = true,
[415] = true,
[536] = true,
[546] = true,
[426] = true,
[496] = true,
[527] = true,
[533] = true,
[587] = true,
[526] = true,
[517] = true,
[429] = true,
[400] = true,
[500] = true,
[409] = true,
[436] = true,
[516] = true,
[529] = true,
[507] = true,
[602] = true,
[421] = true,
[454] = true,
[551] = true,
[431] = true,
[418] = true,
[403] = true,
[525] = true,
[577] = true,
[497] = true,
[598] = true,
[601] = true,
[450] = true,
[470] = true,
[520] = true,
},
"sinyal.mp3", 10, -- ses dosyası ve ses mesafesi/ ses dosyasını meta.xml içine eklemeyi unutma
{
["s"] = true, --tuşlar
}
},
}
sound = {}
addEventHandler("onClientKey", root, function(button,press)
for i, v in pairs (aracVeSesler) do
local ID, ses, mesafe, tus = unpack(v) -- Tablodaki elemanları değişkenlere ata
if isPedInVehicle(localPlayer) and getPedOccupiedVehicleSeat(localPlayer) == 0 then -- eğer oyuncu araçta ve aracın sürücüsü ise
local vehicle = getPedOccupiedVehicle(localPlayer) -- oyuncunun aracını çek
local x, y, z = getElementPosition(vehicle) -- oyuncunun aracının pozisyounun çek
if ID[getElementModel(vehicle)] and tus[button] then -- eğer oyuncunun aracının modeli ID ile eşleşiyor ise ve bastığı tuş tus değişkeni ile eşleşiyorsa
triggerServerEvent("play_horn", localPlayer, vehicle, x, y, z, ses, mesafe)
end
end
end
end)
addEvent("play_horn", true)
addEventHandler("play_horn", root, function(vehicle, x, y, z, ses, mesafe)
if not isElementStreamedIn(vehicle) then -- Aracın oyuncunun bilgisayarının belleğinde olup olmadığını kontrol eder.
return -- Araç bellekte olmadığı için durdurur.
end
if isElement(sound[vehicle]) then
stopSound(sound[vehicle])
end
sound[vehicle] = playSound3D(ses, x, y, z)
setSoundMaxDistance(sound[vehicle], mesafe)
attachElements(sound[vehicle], arac)
outputDebugString(mesafe)
end)