Bu konuda scriptinize hem server hemde client taraflı nasıl ayarlar.lua ekleyeceğinizi anlatacağım.
Client taraflı kullanmak için öncelikle ayarlar.lua'mızı oluşturuyoruz. Daha sonra ayarlar.lua'da değişkenimize değer veriyoruz:
degisken = "Panel Başlığımız"
Bu değişkenin diğer client taraflı dosyalarda kullanımına bir örnek vericek olursak:
panelim = guiCreateWindow(50,50,250,100,degisken,false)
Değişkenlerimizi tek tek oluşturmak yerine table ile hepsini bir araya toplayabiliriz:
degiskenler = {
panel = "Para Paneli.",
buton = "Para Ver Butonu",
label = "Verilecek Para: 5000",
}
Bu değişkenleri ise örnekteki gibi kullanabiliriz:
panelim = guiCreateWindow(50,50,250,100,degiskenler.panel,false)
butonum = guiCreateButton(15,25,120,30,degiskenler.buton,false,panelim)
labelim = guiCreateLabel(75,25,120,30,degiskenler.label,false,panelim)
Son olarak ayarlar.lua'yı meta.xml'de tüm client taraflı lua'ların (satır olarak) üstüne ekliyoruz ve türünü client yapmayı unutmuyoruz. Aksi halde meta.xml'de ayarlar.lua'nın üstünde olan client taraflı dosyalar ayarlar.lua'mızdaki değişkenleri kullanıyorsa bu değişkenleri bulamadığı için hata verir.
<meta>
<script src="ayarlar.lua" type="client" />
<script src="client.lua" type="client" />
<script src="client2.lua" type="client" />
<script src="client3.lua" type="client" />
</meta>
Şimdi gelelim server taraflı ayarlar.lua'ya. Yine aynı mantığı kullanıyoruz. Client taraflı ayarlar.lua ile karışmaması için bu sefer adını s_ayarlar.lua yapıyorum.
Önce s_ayarlar.lua'mızı oluşturuyoruz. Daha sonra s_ayarlar.lua'da değişkenimize değer veriyoruz:
Bu değişkenin diğer server taraflı dosyalarda kullanımına bir örnek vericek olursak:
outputChatBox(renkkod.."Renk kodu başarılı bir şekilde uygulandı ✓ ",root,255,255,255,true)
Değişkenlerimizi tek tek oluşturmak yerine table ile hepsini bir araya toplayabiliriz:
kodlar = {
renk1 = "#112233",
renk2 = "#445566",
renk3 = "#778899",
}
Bu değişkenleri ise örnekteki gibi kullanabiliriz:
outputChatBox(kodlar.renk1.."1. renk kodu başarılı bir şekilde uygulandı ✓ ",root,255,255,255,true)
outputChatBox(kodlar.renk2.."2. renk kodu başarılı bir şekilde uygulandı ✓ ",root,255,255,255,true)
outputChatBox(kodlar.renk3.."3. renk kodu başarılı bir şekilde uygulandı ✓ ",root,255,255,255,true)
Son olarak s_ayarlar.lua'yı meta.xml'de tüm server taraflı lua'ların (satır olarak) üstüne ekliyoruz ve türünü server yapmayı unutmuyoruz. Aksi halde meta.xml'de s_ayarlar.lua'nın üstünde olan server taraflı dosyalar s_ayarlar.lua'mızdaki değişkenleri kullanıyorsa bu değişkenleri bulamadığı için hata verir.
<meta>
<script src="s_ayarlar.lua" type="server" />
<script src="server.lua" type="server" />
<script src="server2.lua" type="server" />
<script src="server3.lua" type="server" />
</meta>
Hata ve eksikler için konu altına ileti atarsanız konuyu düzenlerim.Tarafımca yazılmıştır.