0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar. Script client taraflı çalışır ve server düzenini bozmaz. Eğer scripti denemek isterseniz video açıklamasında sunucu bilgileri dahildir. Açıklama: Bu script MTA dünyasına yapay zeka ile çalışan npc karakterler ekler. Bulundukları bölgeye göre kendi kişisel özellikleri vardır. Alt tab yaptığınızda single-player San Andreas gibi pedleri durdurur, ve kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Pedler öldüklerinde cüzdanlarını ve taşıdıkları silahları düşürürler. Büyük çoğunluğu silah taşımazlar. Taşıyanlar ise genelde sopa veya bıçak türü silahlar taşırlar, fakat tabanca taşıyanları da mevcuttur.Bazı pedler saldırdığınızda karşılık verir, bazıları kaçar, hatta bazıları başkalarını bile korur. Önlerinde engel varsa üstünden atlarlar, arabalardan geri çekilirler hatta gerekirse kendilerini başka bir yöne doğru atarlar. Bazı özel durumlar da var ama onu söylemeyeyim. Polis: Eğer yakınlarda polis varsa işlediğiniz suçlar aranma seviyenizi yükseltir. Eğer aranıyorsanız etraftaki polisler size karşı agresif olacaktır. Aranma seviyeniz suç işledikçe artar (polislere vurmak, etrafa ateş etmek, pedlere nişan alıp tehdit etmek, bir patlamaya sebep olmak, birini öldürmek veya üstlerine doğru araba sürmek vb. vb.) Bir ped başka bir pedi öldürürse veya ateş ederse de aynı şekilde polisler ona karşı saldırgan olacaktır. Malum dünyadaki tek karakter artık biz değiliz. Aranma seviyenizi düşürmek için polislerden ve beladan uzak durarak biraz vakit geçirebilirsiniz, veya rüşvet (yıldız) pickuplarını alabilirsiniz. Tüm yıldız pickupları orjinal oyundaki yerlerindedir, benim oyun modum için extra eklediklerim de var tabii. Askeriye ve Swat: Aranma seviyeniz 4 yıldızın üstüne çıktığı zaman tehlike artar. Polislerle birlikte askeriye ve swat spawn olmaya başlar. Bu pedler çok daha tehlikelidir ve Deagle, M4 ve MP5 gibi silahlar taşırlar. Öldürdüğünüz zaman iyi EXP ve para verirler.Çeteler: Bulundukları konuma göre çete üyeleri grup halinde gezerler. Her zaman silah taşırlar. Gruptaki bir kişiye saldırırsanız hepsi size karşı (veya her kim vurduysa) saldırgan olurlar. Üstlerindeki sembollerden çete olup olmadıklarını anlayabilirsiniz.Mafya: Mafya üyeleri başta San Fierro olmak üzere bir kaç konumda spawn olurlar. Siz bulaşmadıkça veya etrafta olay çıkarmadıkça size saldırmazlar. Saldırı halinde grup olarak ateş ederler. Tehlikeli silahlar taşırlar fakat iyi ganimet ve EXP düşürürler. Kendinize güveniyorsanız tabii. Videoyu çok uzatmadan tüm özellikleri gösteremedim malesef. Tüm ayarları dosyanın içinde mevcuttur ve scriptin kendisinde oynama yapmadan npclerin tavırlarına kadar her şey değiştirilebilir. Scripti denemek isteyen arkadaşlar video açıklamasına bakabilir.
On numara
nECnR türkiyede var mı ?
Teşekkür ederim. İlginizi çekerse deneme sunucusunun bilgileri video açıklamasında. Bilmiyorum artık, kendi yapay oyuncularımla MTA oynayabildiğim için server piyasasını takip etmiyorum eskisi kadar.
Ne yani? Gittin cidden kendi oyununu yapmış gibi bir şey misin oynuyomusun yapay zekayla?Mesaj Birleştirildi: 30 Haziran 2020, 20:16:35Birde yapay zeka nasıl kodluyorsun merak ettim discorddan ekler misin?ThanaReal#1518
Malesef önceki CnR sorunu anlamamıştım ama evet. Videoda gördüğün tüm pedler benim yazdığım botlar. Hepsi yapay zeka ile çalışıyor etraflarında olan şeylere tepki veriyorlar. Silah ile tehdit edersen el kaldırıyorlar, etrafta patlama veya silah sesi olursa panik yapıp kaçıyorlar, üstüne araç sürdüğün zaman zıplayarak kaçmaya çalışıyorlar, vurduğun zaman karşılık veriyorlar veya kaçıyorlar vs. . Çete üyeleri birine vurursan grup halinde saldırıp arkadaşlarını koruyorlar, polisler suç işleyenlere saldırıyor, mafyalar bazı bölgeleri koruyor. Genel mantığı bu.
Ama onlar silah ateş ediyor yürüyorlar onu nasıl yapıyosun onu anlamadım zıplaması animasyon ama üzerine gittiğini nasıl algılıyorsun?CnR = Cops and RobbersHırsız polis demek.Aynı bu sistem gibi.Banka soygunları felan var.CnRde.
Silah ayar kısmı biraz karışık çünkü MTA'nın kendi pedlere silah verme ve ateş ettirme fonksiyonları çok yetersiz. Tatmin olacağım şekilde yapmak için kendi başına script sayılabilecek 2-3 ayarlama yapmam gerekti o yüzden o konuya girersem içinden çıkamayabiliriz. Zıplama ve yürüme için animasyon değil setPedControlState kullandım (wikiden bakabilirsin, pedlerin yürümesini, eğilmesini koşmasını vs. sağlıyor). Yön bulma sistemini de şöyle açıklayayım:Önce localPlayer(biz) ve ped'in arasındaki mesafeyi hesaplıyorum. Sana saldıran pedlerin 3 hali var. Birisi kovalamak, birisi geri çekilmek ve sonuncusu da saldırı modu. Eğer aranızdaki mesafe fazla ise kovalama moduna geçiyor ve sana doğru koşuyor. Eğer aranızdaki mesafe çok kısa ise ateş ederken yavaş yavaş mesafeyi kapatma amaçlı geri çekilmeye başlıyor, mesafe ne çok fazla ne çok az ise silahını eline alıyor ve ateş etmeye başlıyor. Sana doğru dönük olmalarının ayarı ise daha basit, sadece 2 elementin birbirine bakması için gereken rotasyonu hesaplıyoruz ve bize saldıran ped'e o rotasyonu veriyoruz. Her ped'in kendine has silah tutma, ateş etme ve geri çekilme şekli var, kendi yürüme stili de dahil tabii ki. Bunlar da ayarlanabilir seçeneklerin içinde.Açıkçası MTA'nın bize verdiği imkanlar bu scriptin yapımını çok fazla zorlaştırdı o yüzden kimseye durum bu haldeyken yapay zeka ile uğraşmalarını tavsiye etmiyorum. Scriptin asıl zorluğu MTA'nın bize sunmadığı fırsatları kendim yazmak zorunda kalmam oldu.Daha iyi anlamak için video açıklamasındaki test sunucusuna girip scriptin çalışma şeklini görmeni tavsiye ederim.
Teşekkürler.Herkes bu kadar uzunca anlatmaz.Mesaj Birleştirildi: [time]01 Temmuz 2020, 01:07:43[/time]Ha birde öyle düşünme mesela çok merak ettim bu yapay zekayı.Bi ara yapıcam.Mesaj Birleştirildi: [time]01 Temmuz 2020, 01:12:14[/time]Sanırım diğer sesleride gtasa orijinalinden alıp playSound yaptınMesaj Birleştirildi: 01 Temmuz 2020, 02:16:32Denedim yapay zekayı aimler bile kötü.Adam dönemiyo silahla.
Mesaj Birleştirildi: 01 Temmuz 2020, 02:16:32Denedim yapay zekayı aimler bile kötü.Adam dönemiyo silahla.
Rica ederim. Kodunu bana atarsan yardımcı olmaya çalışırım. Aimlerini biraz da olsa düzeltmek için aşağıdaki linki kullanabilirsin:Linki görebilmek için Kayıt olun yada Giriş yapın.Fakat ona rağmen aimleri tam düzgün çalışmayacak malesef. Daha iyi bir seçenek createWeapon fonksiyonunu kullanıp silahı ped'in eline attachElement ile tutturmak. Bu aimlerini çok daha iyi yapıyor fakat sıkıntı şu ki createWeapon ile yaratılan elementlerin collisionları kapanmıyor. Pedler kendi ellerindeki silahlara takılıp tuhaf davranmaya başlıyorlar. Aynı zamanda pedlere ateş ettiğin zaman mermiler işlemiyor çünkü sıktığın mermi ellerindeki silaha çarpıyor.Ben de createWeapon kullanıyorum ama functionun kendisini sıkıntı yaratmayacak şekilde baya düzenlemek zorunda kaldım.
Yürümeyide x,y koordinatlarını aralarındaki mesafeyi bularak arttırdın ve oyuncuda ordaysa ona sağ/sola/arkaya/ileriye döndürdün doğru mu?
Çok güzel olmuş eline emeğine sağlık.
Öyle de diyebiliriz evet.Teşekkür ederim beğenmene sevindim. Teste beklerim.